Thursday, November 30, 2023
spot_img

Utvalt:

Therese Olsson VD för Venture Cup Sverige.

Therese Olsson, är VD för Venture Cup Sverige. Det...

Linn Mayer grundare av Klinikum

Linn Mayer driver ett företag inom sjukvård och hälsa...

Gokind grundare Gustaf Anselmsson

Gokind grundades av två kognitionsvetare från Linköpings Universitet, Hjalmar...
HemEntreprenörskapTipsSå marknadsför du din...

Så marknadsför du din pod

Har du kommit igång med din podcast, men har svårt att få upp lyssnarantalet? Greger Hillman, expert på digital marknadsföring, tipsar om hur man når ut i bruset.

  • Gör ett utskick till din epostlista varje gång det finns ett nytt avsnitt. De som skrivit upp sig för ditt nyhetsbrev har ju redan räckt upp handen och sagt att de är intresserade av det du gör.
  • Dela i sociala medier: Facebook, LinkedIn, Twitter och Instagram om du har visuellt material. På Facebook, Twitter och Instagram bör du ha koll på relevanta hashtags och på LinkedIn ska man dela i relevanta grupper.
  • Vill du ha en extra skjuts kan du lägga en liten budget till marknadsföring för att nå personer som inte känner till ditt varumärke. Facebook är bra för riktad annonsering.
  • Oavsett vad du gör, se till att styra alla till din hemsida. Då kan de se vad du har att erbjuda utöver poden och du kan få statistik via Google Analytics för att se vad som fungerar. Du kan även tagga besökare om du vill använda retargeting ads.

- A word from our sponsors -

Most Popular

More from Author

Therese Olsson VD för Venture Cup Sverige.

Therese Olsson, är VD för Venture Cup Sverige. Det är en ideell...

Linn Mayer grundare av Klinikum

Linn Mayer driver ett företag inom sjukvård och hälsa som heter...

Gokind grundare Gustaf Anselmsson

Gokind grundades av två kognitionsvetare från Linköpings Universitet, Hjalmar Norell och...

Att lyckas med ett företag idag är verkligen ingen enmansgrej.

Sponsrat inlägg i samarbete med verksamt.se Att våga be om hjälp kan...
X
X