Saturday, October 25, 2025
spot_img

Utvalt:

Mod att våga – Charlotte Kaupang om att bygga ett meningsfullt företag

Charlotte Kaupang är grundare av företaget Your Minds, som...

Från lantbrukare till entreprenör: Myllas vision om ett hållbart matsystem

Jens Thulin är själv lantbrukare och såg på nära...

Pensionsmyndighetens expert tipsar: Jobbonär – för dig som vill ha det bästa av två världar!

I samarbete med verksamt.se Att ta ut pension behöver inte...
HemNyheterDigital B2B-handel tar fart

Digital B2B-handel tar fart

E-handel har främst handlat om att sälja till konsumenter medan digital B2B-handel har utvecklats långsammare. Men de svenska företagen är på god väg. Enligt en den årliga undersökningen Svensk B2B-handel genomförd av Hägvall & Sjöman, säljer 57 procent redan digitalt till andra företag och hela 93 procent tror att denna typen av försäljning kommer att öka under de tre kommande åren. Undersökningen visar även att det finns en stor insikt om betydelsen av digital försäljning, 52 procent av de företag som ännu inte säljer digitalt planerar att göra det inom kort.

Internationella analytikerfirmor som Gartner, Forrester och Accenture spår att den globala digitala B2B-handeln kommer att öka med 15 procent årligen, för att om fem år omsätta svindlande 10,8 biljoner kronor, dubbelt så mycket som B2C-marknaden.

- A word from our sponsors -

Most Popular

More from Author

Mod att våga – Charlotte Kaupang om att bygga ett meningsfullt företag

Charlotte Kaupang är grundare av företaget Your Minds, som utbildar företag...

Från lantbrukare till entreprenör: Myllas vision om ett hållbart matsystem

Jens Thulin är själv lantbrukare och såg på nära håll hur...

Experten tipsar: Företagare – så får du en trygg pension!

I samarbete med verksamt.se Som företagare behöver du själv ta ansvar för...