Boot Camp 4 ger tio företag möjlighet att utvecklas vidare och skaffa ett värdefullt nätverk. Innan den 23 oktober måste ansökan vara inskickad.
Tillväxtverket arrangerar ett Boot Camp fyra gånger under 2016 som kallas Startup-Sweden. Det riktar sig till Sveriges mest lovande digitala startups i hela landet.
Under Boot Campet ges tio företag möjlighet att utöka sitt nätverk med andra företag, finansiärer, potentiella kunder och partner. De får också praktiska och konkreta kunskaper inom affärsutveckling, från andra startups och från experter inom olika områden. Deltagarna får träna på sin pitch inför företag, coacher, pitch-experter och investerare. Dessutom får de förtur till utvalda insatser och internationella nätverk, så som Mobile World Congress (MWC), Innovate46 och Slush. Företagen får även delta på sociala event, exempelvis Sthlm Tech Meetup och Startup Grind. Bolagen får även chans att träffa privata och offentliga investerare på Sveriges största demodag för digitala bolag – Sweden Demoday – den 14 december.
Namntung jury
Det fjärde arrangemanget, Boot Camp 4, riktar sig till företag inom Internet of Things och äger rum 21-25 november. För att vara med och tävla om de tio åtråvärda platserna ska man skicka in en ansökan innan den 23 oktober. En bedömningsgrupp väljer sedan ut 20 ansökningar som får skicka in en videopitch.
Den 31 oktober väljs tio företag ut som får delta i Boot Camp 4. Företagen bekostar själva resa och boende. Övriga kostnader i samband med deltagandet står Tillväxtverket för. I bedömningsgruppen sitter representanter från Ericsson, Telia, Stockholm Innovation & Growth (Sting), Almi Invest, Fast Track Malmö, Internet Discovery Day, Northzone, Innovationskontoret Stockholms Universitet, Bic Factory, Innovation Skåne, Industrifonden och Tillväxtverket.
Måste finnas en grund
För att kunna söka till arrangemanget ska företaget vara ett svenskregistrerat aktiebolag som utvecklar produkter och tjänster med hela världen som marknad. Det ska vara antaget av en inkubator eller science-park, alternativt vara valierad av marknaden i form av omsättning eller ha fått någon form av finansiering. Det ska även finnas en färdig prototyp eller betaversion av produkten eller tjänsten.
Du som företagare ska kunna vara på plats i Stockholm med övriga företag under den aktuella veckan samt ha en vilja att lära och dela med dig av dina erfarenheter till andra företag.
Låter det spännande? Klicka in dig här och skicka din ansökan.