Digitaliseringen sker i en rasande fart, och ingen bransch står utanför. Tack vare internet blir världen mindre, för att kunna möta den ökade internationella konkurrensen måste företag synas på nätet – syns man inte finns man inte.
– Vårt uppdrag är att få företag att växa, digitalisering är ett viktigt område för att växa. Det är viktigt att alla företagare är medvetna om det och det gäller även gamla etablerade verksamheter, säger Lars Mårdbrant, kommunikationsdirektör på Almi.
Tillsammans med Google har Almi utvecklat Digitalakademin, med syfte att stärka Sveriges digitala konkurrenskraft.
Via Digitalakademin erbjuds företagare en kostnadsfri utbildning uppdelad i fyra moduler som innefattar närvaro online, få fler kunder, driv trafik till din hemsida samt implementering och utveckling.
Nästa vecka åker Almi och Google på årets första kick off-turné för att få företagare att få upp ögonen för hur viktigt digital närvaro är.
Dessa städer besöks
19/1: Göteborg
21/1: Umeå
26/1: Örebro
2/2: Linköping