Wednesday, December 4, 2024

Utvalt:

Claes Mårtén satsar stort på sin app Hummy

Claes Mårtén är entreprenören som satsar stort på sin...

Nyckeln till ett lyckat generationsskifte 

I samarbete med verksamt.se År 2010 står familjeföretaget Kvistberga inför...

Carolina Lahbo – grundaren av Women in Business

Carolina Lahbo, grundaren av WiB, Women in Business berättar...
HemUncategorizedPernilla skapar långsiktig hållbarhet,...

Pernilla skapar långsiktig hållbarhet, glädje och kreativitet till sina kunder

Pernilla Arwidson driver sitt företag utifrån att hon vill skapa ett värde för dem hon arbetar med. Ekonomisk vinst är ett självklart värde så klart, men hennes ambition inkluderar även långsiktig hållbarhet, glädje och kreativitet. Hennes företag heter PA Kommunikation & Utbildning och hennes kunder är kommunikatörer i hela landet.

I grund och botten handlar det om att Pernilla tror att vi är här en stund på jorden för att göra bra saker för oss själva och våra medmänniskor och det vill hon ska genomsyra allt hon gör, inte minst i jobbet.

Hennes huvudmålgrupp är människor som arbetar i en bransch, kommunikation och marknadsföring, som är mer utsatt än de flesta andra branscher när det gäller psykisk ohälsa till följd av jobbet och det resulterar i många sjukskrivningar varje år.

– Den trista och oacceptabla trenden vill jag bidra till att vända. Statistiken ska ner i botten helt enkelt.

Hur kom du in på det spåret?
– Droppen som fick bägaren att rinna över så att säga var när jag läste rapporten som Skandia publicerade i slutet av 2021, det kommunikationsbranschen toppade statistiken över antalet sjukskrivna på grund av psykisk ohälsa. Jag har själv arbetat länge i branschen, i över 20 år och kände en enorm frustration över att utmaningarna var fortfarande de samma, och inte nog med det, de hade blivit fler.

Rapporter är bra menar hon men de är som en diagnos, den hjälper oss inte per automatik att bli friska. Det var då Pernilla tog tag i idén om att starta podden Kick Ass Kommunikation. En podd för personer som arbetar med kommunikation vars innehåll har som mål att stötta, inspirera, tipsa och ge kunskap, som en hjälp till självhjälp. Hon erbjuder även coachning och utbildning med samma syfte.

Hur når du ut med ditt budskap?
– Jag är mycket aktiv på Linkedin och Instagram, jag producerar podd, jag nätverkar både digitalt och IRL och jag har en expertprofil på utbildningsplattformen Myflow.

Hur jobbar du själv med din personliga utveckling och varför är det viktigt när du ska inspirera och coacha andra?
– Jag vill leva som jag lär och jag älskar verkligen att utvecklas genom utbildningar, coachning, retreats och seminarier med mera. Jag investerar gladeligen pengar i det, därför att det gör mig till en bättre version av mig själv på alla plan och det gynnar i slutänden även mina kunder.

- A word from our sponsors -

Most Popular

More from Author

Claes Mårtén satsar stort på sin app Hummy

Claes Mårtén är entreprenören som satsar stort på sin app Hummy,...

Nyckeln till ett lyckat generationsskifte 

I samarbete med verksamt.se År 2010 står familjeföretaget Kvistberga inför ett vägskäl....

Carolina Lahbo – grundaren av Women in Business

Carolina Lahbo, grundaren av WiB, Women in Business berättar om varför...

Britt-Inger Jonsson driver BitWeb24

Britt-Inger Jonsson som driver BitWeb24 bygger hemsidor. Här berättar hon om...
X
X