Monday, January 13, 2025
Html code here! Replace this with any non empty raw html code and that's it.

Utvalt:

5 tips för att förenkla företagets ekonomi 

Är du ekonomiansvarig och trött på att jaga kvitton...

Claes Mårtén satsar stort på sin app Hummy

Claes Mårtén är entreprenören som satsar stort på sin...

Nyckeln till ett lyckat generationsskifte 

I samarbete med verksamt.se År 2010 står familjeföretaget Kvistberga inför...
HemEntreprenörskapAtt tänka på vid...

Att tänka på vid val av kontorslokaler under Coronatider

Som vi har märkt av under den senaste tiden har Coronaviruset slagit hårt mot samhället och företag. Flera tusentals har blivit varslade och permitterade vilket leder till en oro för flera företag. Hur kommer marknaden och ekonomin påverka oss under en kortare men även längre period?

Att anställa ny personal och leta efter nya kontorslokaler är för många företag inte överst på prioriteringslistan idag men samtidigt är det många mindre samt större företag som behöver någonstans att sitta och arbeta för att kunna driva en verksamhet när det inte längre går att arbeta hemifrån. Att då binda upp sig på ett långt kontrakt som sträcker sig över flera år kan tyckas riskabelt då många inte vet hur ens verksamhet kommer klara den rådande krisen. 

Att efterfrågan på Coworking spaces ökar, beror framförallt på just förändrade behov hos företag och deras medarbetare. Förutom det mest självklara, att det ska ligga centralt och i ett attraktivt läge, ska det även i dagsläget fylla flera funktioner där det är möjligt att växa men även att smidigt kunna dra ner på kostnader genom att minska antalet medlemskap och rum som företaget hyr.

Fördelen med att söka sig till ett Coworking space utöver fördelarna med att du får en representativ, professionell miljö att arbeta i, sociala interaktioner och möjligheter att networka med andra företag är att det är just det som många söker idag. Korta, flexibla och prisvärda hyresavtal. Genom att inte ta bort ett orosmoment skapar det utrymme för att kunna fokusera på kärnverksamheten så att verksamheten kan fortsätta rulla på och ta sig ut ur det rådande läget men även säkra upp att man inte sitter på kostnader för flera år framöver i det fall att krisen skulle slå extra hårt och innebära att verksamheter behöver minska på kostnader rejält.

– Vi på CONVENDUM märker av att flera företag påverkas starkt av den situation som vi är i idag och vi vill kunna hjälpa dessa genom att avlasta eventuella kostnader som kan vara förödande för mindre företag som startups som kan vara väldigt känsliga för svängningar i ekonomin men även större, mer etablerade företag som har en starkare grund. Genom att erbjuda korta och flexibla hyresavtal kan företag känna sig trygga med att de inte sitter på en kostnad som de behöver dras med i flera år framöver utan kan snabbt och smidigt dra ner på kostnader, antingen för ett förebyggande syfte eller helt enkelt för att det är en kostnad som företaget inte längre klarar av rent ekonomiskt. – VD/CMO 

- A word from our sponsors -

Most Popular

More from Author

5 tips för att förenkla företagets ekonomi 

Är du ekonomiansvarig och trött på att jaga kvitton och dessutom...

Claes Mårtén satsar stort på sin app Hummy

Claes Mårtén är entreprenören som satsar stort på sin app Hummy,...

Nyckeln till ett lyckat generationsskifte 

I samarbete med verksamt.se År 2010 står familjeföretaget Kvistberga inför ett vägskäl....

Carolina Lahbo – grundaren av Women in Business

Carolina Lahbo, grundaren av WiB, Women in Business berättar om varför...
X
X