Tuesday, February 18, 2025
spot_img

Utvalt:

5 tips för att förenkla företagets ekonomi 

Är du ekonomiansvarig och trött på att jaga kvitton...

Claes Mårtén satsar stort på sin app Hummy

Claes Mårtén är entreprenören som satsar stort på sin...

Nyckeln till ett lyckat generationsskifte 

I samarbete med verksamt.se År 2010 står familjeföretaget Kvistberga inför...
HemInspirationIntervjuUppstartskurs hjälper nyföretagare inom...

Uppstartskurs hjälper nyföretagare inom handeln

Alla som startat företag vet att det är en hel del att tänka på i början. När Bolagsverkets registrering gått igenom och man väl är igång poppar nya frågor upp. Vad händer om jag blir sjuk? Vad kostar det att anställa någon? Får jag pension? Då kan det vara skönt att få hjälp av någon som kan branschen och har koll på vad som gäller för dig som arbetsgivare.

Svensk Handel är Sveriges största branschorganisation för handeln. De hjälper företagen i frågor som rör allt från arbetsrätt, säkerhet och hållbarhet till pension, försäkringar och konsumenträtt. För att hjälpa nystartade företag bjuder Svensk Handel nu in till en kostnadsfri uppstartskurs den 3 december.
– Tanken är att under en dag gå igenom typiska frågeställningar som dyker upp när man startat företag. Vi gör nedstamp i viktiga områden där det är viktigt att ha koll. Man får även hjälp och tips inom marknadsföring och konsumenträtt, säger Beatrice på Svensk Handels marknadsavdelning.
Kursen är öppen för alla som driver företag inom handeln, oavsett om man är medlem eller inte.

Förmåner och jour spar tid och pengar

Den mest nyttjade servicen hos Svensk Handel är jouren där företagen kan ringa in med sina personalfrågor. Det kan var alltifrån hur du skriver ett anställningsavtal till vad du behöver följa för arbetsmiljöregler.
– Det kan bli dyrt att göra fel. Att ringa oss och få svar kostar ingenting, säger Beatrice som beskriver medlemskapet som en form av försäkring för företagaren och dennes anställda.

Förutom stödet i arbetsrättsliga frågor ingår en rad förmåner i medlemskapet där man snabbt kan spara in pengar exempelvis  på frakt, kortinlösen, betalterminaler och försäkringar.
– Vår storlek är vår styrka. Vi har möjlighet att pressa priserna och förhandla fram riktigt vassa avtal, något som kan vara svårt som ny i branschen, säger Beatrice.

Vid kurstillfället den 3 december har du chans att ställa frågor till experterna på plats och få veta mer om vad ett medlemskap i Svensk Handel kan innebära för ditt företag.

Vill du gå kursen?

Anmäl dig senast den 25 november till medlem@svenskhandel.se
Tid och plats: Tisdag den 3 december 09.00-16.30, Svensk Handels hus, Regeringsgatan 60, Stockholm.
Du kan även delta online.

Träffa Svensk Handel på mässan Eget Företag

Svensk Handel finns representerade på mässan Eget Företag. I montern kommer även partners till Svensk Handel att finnas med som till exempel Nets och DIBS som tillhandahåller betallösningar för butik och e-handlare, Trygg-Hansa, en partner för pensionslösningar för egenföretagare samt Karming som bygger hemsidor och kundklubbar.
I montern arrangeras flera miniseminarier under torsdagen och fredagen. Korta 30-minuterspass med allt från arbetsrätt till hur man marknadsför sitt företag på Facebook och varför man behöver en kundklubb.

- A word from our sponsors -

Most Popular

More from Author

5 tips för att förenkla företagets ekonomi 

Är du ekonomiansvarig och trött på att jaga kvitton och dessutom...

Claes Mårtén satsar stort på sin app Hummy

Claes Mårtén är entreprenören som satsar stort på sin app Hummy,...

Nyckeln till ett lyckat generationsskifte 

I samarbete med verksamt.se År 2010 står familjeföretaget Kvistberga inför ett vägskäl....

Carolina Lahbo – grundaren av Women in Business

Carolina Lahbo, grundaren av WiB, Women in Business berättar om varför...
X
X