Wednesday, April 24, 2024
spot_img

Utvalt:

Nyckeln till ett lyckat generationsskifte 

I samarbete med verksamt.se År 2010 står familjeföretaget Kvistberga inför...

Carolina Lahbo – grundaren av Women in Business

Carolina Lahbo, grundaren av WiB, Women in Business berättar...

Britt-Inger Jonsson driver BitWeb24

Britt-Inger Jonsson som driver BitWeb24 bygger hemsidor. Här berättar...
HemNyheterSuccé för Swish i...

Succé för Swish i e-handeln

Allt fler handlar på nätet via mobilen och allt fler använder mobila betalningar. Swish gör succé, medan Apple Pay bara använts av 1 procent av svenskarna.

Fortfarande är kort det vanligaste betalsättet, följt av faktura. Swish är stora uppstickaren och ökar från 28 till 37 procent.
– Swish är precis som vi förutspådde ifjol detta års succéhistoria. Swish kommer sannolikt att fortsätta öka på bekostnad av andra betalsätt, främst direktbetalning från bankkonto, eftersom konsumenterna tycker Swish är överlägset enklast, säger Patrik Müller, e-handelsexpert på DIBS Payment Services.

Detta enligt Dibs årliga rapport Svensk E-handel 2018.

- A word from our sponsors -

Most Popular

More from Author

Nyckeln till ett lyckat generationsskifte 

I samarbete med verksamt.se År 2010 står familjeföretaget Kvistberga inför ett vägskäl....

Carolina Lahbo – grundaren av Women in Business

Carolina Lahbo, grundaren av WiB, Women in Business berättar om varför...

Britt-Inger Jonsson driver BitWeb24

Britt-Inger Jonsson som driver BitWeb24 bygger hemsidor. Här berättar hon om...

Matilda Lorén – en av grundarna bakom Equine Academy

Tjugosjuåriga Matilda Lorén är en av grundarna bakom Equine Academy, en...
X
X