Monday, April 21, 2025
spot_img

Utvalt:

Så hittar du rätt webbyrå för din e-handel

Att välja rätt webbyrå för sin e-handel gör stor...

5 tips för att förenkla företagets ekonomi 

Är du ekonomiansvarig och trött på att jaga kvitton...

Claes Mårtén satsar stort på sin app Hummy

Claes Mårtén är entreprenören som satsar stort på sin...
HemNyheterSuccé för Swish i...

Succé för Swish i e-handeln

Allt fler handlar på nätet via mobilen och allt fler använder mobila betalningar. Swish gör succé, medan Apple Pay bara använts av 1 procent av svenskarna.

Fortfarande är kort det vanligaste betalsättet, följt av faktura. Swish är stora uppstickaren och ökar från 28 till 37 procent.
– Swish är precis som vi förutspådde ifjol detta års succéhistoria. Swish kommer sannolikt att fortsätta öka på bekostnad av andra betalsätt, främst direktbetalning från bankkonto, eftersom konsumenterna tycker Swish är överlägset enklast, säger Patrik Müller, e-handelsexpert på DIBS Payment Services.

Detta enligt Dibs årliga rapport Svensk E-handel 2018.

- A word from our sponsors -

Most Popular

More from Author

Så hittar du rätt webbyrå för din e-handel

Att välja rätt webbyrå för sin e-handel gör stor skillnad i...

5 tips för att förenkla företagets ekonomi 

Är du ekonomiansvarig och trött på att jaga kvitton och dessutom...

Claes Mårtén satsar stort på sin app Hummy

Claes Mårtén är entreprenören som satsar stort på sin app Hummy,...

Nyckeln till ett lyckat generationsskifte 

I samarbete med verksamt.se År 2010 står familjeföretaget Kvistberga inför ett vägskäl....
X
X