Monday, February 26, 2024
spot_img

Utvalt:

Britt-Inger Jonsson driver BitWeb24

Britt-Inger Jonsson som driver BitWeb24 bygger hemsidor. Här berättar...

Matilda Lorén – en av grundarna bakom Equine Academy

Tjugosjuåriga Matilda Lorén är en av grundarna bakom Equine...

Therese Olsson VD för Venture Cup Sverige.

Therese Olsson, är VD för Venture Cup Sverige. Det...
HemNyheterButiker tvingas tänka om

Butiker tvingas tänka om

I takt med att konkurrensen från e-handeln ökar och stigande förväntningar från konsumenter tvingas butiker bli allt mer kreativa för att locka kunder. Utifrån världens största retailkongress i New York har Visma Retail tagit fram en trendanalys:

  • De fysiska butiker som förnyas i takt med konsumentens allt högre förväntningar är de som har störst chans att överleva.
  • Medan de största aktörerna blir allt större, uppstår samtidigt en efterfrågan av mindre aktörer som erbjuder ett nischat sortiment med smala målgrupper.
  • Vikten av att samla in data är många handlare medvetna om. Det kritiska nu blir att faktiskt använda sig av all information på ett smart sätt och som samtidigt följer regelverken.
  • Vi är allt mer illojala mot våra favoritbutiker och varumärken. Nu behövs mer än bara rabatter och erbjudanden få återkommande kunder.
  • Nu handlar det om att som butik våga experimentera och testa olika retailkoncept med ny teknik och nya samarbeten.

- A word from our sponsors -

Most Popular

Föregående artikel
Nästa artikel

More from Author

Britt-Inger Jonsson driver BitWeb24

Britt-Inger Jonsson som driver BitWeb24 bygger hemsidor. Här berättar hon om...

Matilda Lorén – en av grundarna bakom Equine Academy

Tjugosjuåriga Matilda Lorén är en av grundarna bakom Equine Academy, en...

Therese Olsson VD för Venture Cup Sverige.

Therese Olsson, är VD för Venture Cup Sverige. Det är en ideell...

Linn Mayer grundare av Klinikum

Linn Mayer driver ett företag inom sjukvård och hälsa som heter...
X
X