Nu lanseras SUP46 Garage, vilket innebär att man på startuphubben Sup46 i Stockholm numer låter bolag som befinner sig i en tidigare fas bli en del av communityt. Målet är att erbjuda ännu fler lovande startups att ta del av fördelarna och nätverket och samtidigt växa till en ordinarie SUP46-medlem och i slutändan bli en global succé. Hittills har fokus legat på startups som redan visat en dragningskraft bland kunder och kapital och etablerat ett bra team runt sin produkt eller tjänst.
Medlemskapet SUp46 garage är riktat startups som bildats för mindre än ett år sedan och som ännu inte har rest pengar från externa investerare. Precis som för vanliga SUP46-medlemmar måste de fortfarande ha en skalbar produkt, globala ambitioner och grundare som arbetar heltid med att bygga bolaget. Även dessa ska bolag ska nu få hjälp med bland annat rekrytering och kunskapsutbyte.
– Genom att ta in yngre startups vill vi ge fler bolag möjlighet att nå sin fulla potential. Vi vill erbjuda våra lokaler, nätverk och support tidigare än vad vi gjort förut med målsättningen att de sedan ska bli fullvärdiga medlemmar. Vi känner ett ansvar att hjälpa ännu fler startups att nå sin fulla potential, säger Daniel Sonesson, vd för SUP46.
Hittills har tre lovande startups blivit antagna till SUP46 Garage, bland annat Aibl. (bilden ovan).
– SUP46 har redan introducerat oss till startupcommunityt i Stockholm och vi känner oss ärade att ha blivit invalda som medlemmar. SUP46 har öppnat dörrar till investerare, ger oss trovärdighet och enorma möjligheter till nätverkande. Att minimera utgifter är en viktig förutsättning och SUP46s nya medlemskap hjälper oss att hålla kostnaderna nere när vi börjar rekrytera, säger Aaron Joyce, medgrundare av Aibl.