Nu är det bara en vecka kvar innan vecka 17 kickar igång. Mats Evergren, marknadschef för NyföretagarCentrum Sverige, svarar på frågor om hela Sveriges Nyföretagarvecka.
Var har ni för förhoppningar inför veckan?
– Vi hoppas möta många taggade personer som längtar efter att få förverkliga sin dröm. Under bussturnén räknar vi med mellan 100 till 300 besökare per stopp, beroende på stadens storlek. Det är väldigt intensivt; stoppen varar bara i två timmar, inleds med fika och mingel, en snabb presentation av nätverket, och sen agerar vi experter och bollplank för besökarna. Caxton, vår moderator, kommer att ställa frågor och inspirera från scenen. Vi vill bidra till att så många som möjligt får svar på sina frågor och funderingar. Med över tusen föranmälda besökare och fler partners på bussen än någonsin så tror vi det kommer bli ett väldigt lyckat arrangemang.
Hur laddar ni upp nu en vecka innan avfärd?
– Vi sliter för fullt, det finns ingen ände när man gör sådana här event. Nu svarar vi på frågor, arbetar med sociala medier och samordnar aktiviteterna. Det är full rulle.