Wednesday, December 6, 2023
spot_img

Utvalt:

Therese Olsson VD för Venture Cup Sverige.

Therese Olsson, är VD för Venture Cup Sverige. Det...

Linn Mayer grundare av Klinikum

Linn Mayer driver ett företag inom sjukvård och hälsa...

Gokind grundare Gustaf Anselmsson

Gokind grundades av två kognitionsvetare från Linköpings Universitet, Hjalmar...
HemNyheterDigital B2B-handel tar fart

Digital B2B-handel tar fart

E-handel har främst handlat om att sälja till konsumenter medan digital B2B-handel har utvecklats långsammare. Men de svenska företagen är på god väg. Enligt en den årliga undersökningen Svensk B2B-handel genomförd av Hägvall & Sjöman, säljer 57 procent redan digitalt till andra företag och hela 93 procent tror att denna typen av försäljning kommer att öka under de tre kommande åren. Undersökningen visar även att det finns en stor insikt om betydelsen av digital försäljning, 52 procent av de företag som ännu inte säljer digitalt planerar att göra det inom kort.

Internationella analytikerfirmor som Gartner, Forrester och Accenture spår att den globala digitala B2B-handeln kommer att öka med 15 procent årligen, för att om fem år omsätta svindlande 10,8 biljoner kronor, dubbelt så mycket som B2C-marknaden.

- A word from our sponsors -

Most Popular

More from Author

Therese Olsson VD för Venture Cup Sverige.

Therese Olsson, är VD för Venture Cup Sverige. Det är en ideell...

Linn Mayer grundare av Klinikum

Linn Mayer driver ett företag inom sjukvård och hälsa som heter...

Gokind grundare Gustaf Anselmsson

Gokind grundades av två kognitionsvetare från Linköpings Universitet, Hjalmar Norell och...

Att lyckas med ett företag idag är verkligen ingen enmansgrej.

Sponsrat inlägg i samarbete med verksamt.se Att våga be om hjälp kan...
X
X