Saturday, September 14, 2024

Utvalt:

Claes Mårtén satsar stort på sin app Hummy

Claes Mårtén är entreprenören som satsar stort på sin...

Nyckeln till ett lyckat generationsskifte 

I samarbete med verksamt.se År 2010 står familjeföretaget Kvistberga inför...

Carolina Lahbo – grundaren av Women in Business

Carolina Lahbo, grundaren av WiB, Women in Business berättar...

5 tips – så syns ni i media

Många företagare har en önskan och jobbar mot att synas i media och bli omskriven i artiklar. För att nå ut i det stora flödet av pressreleaser och information är det viktigt att kommunicera på rätt sätt. Här kommer fem tips på hur du lyckas.

  1. Tänk nyheter. Kommunicera på journalisternas språk. Undvik att skriva alltför säljande text. Ju mer journalistisk din text är, gärna med en nyhetsförankring, desto större chans att den blir använd.

  2. Bra bilder. En artikel är ingenting utan bra bilder. Se till att du har riktigt bra, högupplösta bilder att erbjuda journalisterna. Ett färdigt paket med berättande bilder och informativ text välkomnas alltid på redaktioner.

  3. Skapa event. Ge media något att berätta om. Skapa ett event, kanske i samband med en högtidsdag. Direkt får du en aktuell nyhetsförankring i texten. Dessutom får du möjlighet att synas i eventsektionen i tidningen.

  4. Gör en undersökning. Tydliga, bra siffror är alltid intressant att bygga en artikel kring. Dessutom får du möjlighet att figurera som expert i sammanhanget, något som verkligen är varumärkesbyggande.

  5. Instifta pris. Skapa ett pris som delas ut i din bransch. Prisutdelningar är alltid trevligt och det blir en positiv nyhet att sprida i media. Dessutom är det troligt att pristagarna sprider nyheten, och därigenom ger ditt företag publicitet.

- A word from our sponsors -

Most Popular

Föregående artikel
Nästa artikel

More from Author

Claes Mårtén satsar stort på sin app Hummy

Claes Mårtén är entreprenören som satsar stort på sin app Hummy,...

Nyckeln till ett lyckat generationsskifte 

I samarbete med verksamt.se År 2010 står familjeföretaget Kvistberga inför ett vägskäl....

Carolina Lahbo – grundaren av Women in Business

Carolina Lahbo, grundaren av WiB, Women in Business berättar om varför...

Britt-Inger Jonsson driver BitWeb24

Britt-Inger Jonsson som driver BitWeb24 bygger hemsidor. Här berättar hon om...
X
X