Amrit Singh, grundare av Fikabox, har mycket på gång. Senast vi pratade med honom (i nr 9 2015) var han mitt uppe i ett intensivt rekryteringsarbete. Nu genomgår hans företag en stor förändringsprocess där sortiment, kommunikationsplattform och grafisk identitet är under utveckling.
Personanpassad fika direkt i brevlådan. Det är Amrit Singhs affärsidé, och den går bara framåt. Från att ha varit en fikabox kommer det snart att finnas fyra, med arbetsnamnen är chokladboxen, salt- och blandat, eat well och maxboxen. De livsstilsanpassade boxarna passar såväl fredagsmyset som den hälsomedvetna, och ska bara innehålla naturliga ämnen.
– Våra produkter ska fylla en viss funktion, som vid stunder med familjen, eller när du vill unna dig något gott med ett glas vin.
Den största förändringen Fikabox-gänget arbetar på för tillfället är att vidareutveckla kärnan i företaget – algoritmen som räknar ut vilka snacks som passar vilka människor.
– Fördelen med den är att vi kommer kunna förstå våra kunder betydligt bättre, och då kan fikaboxen bli en högst personlig upplevelse.
Info: När Amrit startade Fikabox hade han kontakt med NyföretagarCentrum. De hjälpte honom ta sig igenom processen med myndigheter och hur man registrerar ett bolag. Han var också med i mentorprogrammet, vilket han beskriver som otroligt givande.