Tuesday, April 23, 2024
spot_img

Utvalt:

Nyckeln till ett lyckat generationsskifte 

I samarbete med verksamt.se År 2010 står familjeföretaget Kvistberga inför...

Carolina Lahbo – grundaren av Women in Business

Carolina Lahbo, grundaren av WiB, Women in Business berättar...

Britt-Inger Jonsson driver BitWeb24

Britt-Inger Jonsson som driver BitWeb24 bygger hemsidor. Här berättar...
HemEntreprenörskap3 anledningar till att...

3 anledningar till att du inte går med vinst  

Kostnadsfri onlineworkshop för att öka lönsamheten –  En lönsammare workshop med Ägarskolan

När det kommer till verksamhetsutveckling är det lätt att fokusera på de delar som känns viktiga och akuta just nu. Fråga är om det du som företagare egentligen gör leder dig till mer lönsamhet? Vi vill påstå att alla vinner på att ditt företag är så lönsamt som möjligt. Din ekonomi blir bättre, kunder blir  nöjdare när du har råd att ge bra service och kvalité men framförallt vinner samhället på det. Småföretag står för den största skatteintäkten i 208 av 290 kommuner i Sverige. 4 av 5 jobb skapas i just småföretag. Det är småföretagare som driver fram innovationer och utvecklar företag som bidrar  med produkter och tjänster som ökar livskvalitén för alla i samhället. Därför anser vi att du som företagare också förtjänar att skapa en bra vinst och inte enbart en inkomst. 

De 3 vanligaste anledningarna till att många företag inte skapar vinst är bland annat:

1) Att vinst anses som något fult – det finns en viss kultur i vårt samhälle kring att som företagare göra vinst. Att skapa vinst handlar om att ha bidragit till människor i utbyte mot pengar. Kunder köper produkter och tjänster som ger dem värde och framförallt om det värdet de får överstiger det belopp som de betalar för produkten eller tjänsten.

2) Planerar inte för det – många företagare är ofta reaktiva och låter slumpen avgöra om företaget går med vinst eller inte. Verksamheten styr och inte du som ägare till företaget. Många arbetar ett helt år och ser först i efterhand om det blev någon vinst eller inte.

3) Mäter den inte kontinuerligt – Det du mäter tenderar till att växa och när du börjar mäta vinsten prioriterar ditt undermedvetna också det. Vad skulle hända i ditt företag om du började mäta din vinst varje månad?

Häng med på Ägarskolans kostnadsfria onlineworkshop En lönsammare workshop där vi under 5 dagar går igenom strategier för att öka vinsten i ditt företag.

Ägarskolan är ett utbildningsföretag för entreprenörer och företagsägare. Våra program bidrar till att skapa mer lönsamhet, få fler kunder och utveckla värdefulla företag.

Läs mer och anmäl dig här

- A word from our sponsors -

Most Popular

More from Author

Nyckeln till ett lyckat generationsskifte 

I samarbete med verksamt.se År 2010 står familjeföretaget Kvistberga inför ett vägskäl....

Carolina Lahbo – grundaren av Women in Business

Carolina Lahbo, grundaren av WiB, Women in Business berättar om varför...

Britt-Inger Jonsson driver BitWeb24

Britt-Inger Jonsson som driver BitWeb24 bygger hemsidor. Här berättar hon om...

Matilda Lorén – en av grundarna bakom Equine Academy

Tjugosjuåriga Matilda Lorén är en av grundarna bakom Equine Academy, en...
X
X