Vad är grejen med våra klistermärken?

På våra startUp Barer får gästerna ett klistermärke att ha på tröjan. De har olika budskap, som till exempel “Jag älskar bokföring”, “Jag vill bli snuskigt rik” och “Jag vill starta företag, men vet inte om jag vågar” Varför delar vi ut dem? Jo, de fungerar alldeles utmärkt som icebreakers.
StartUp Bar arrangeras i öppna barer dit alla är välkomna, därför hade vi i början rosa armband för att man skulle känna igen dem som var där för att nätverka med andra entreprenörer. Visst fyllde de sitt syfte, men fortfarande var det lika svårt att starta ett samtal med en ny människa. Hej…. sen då?

Idén har vi snott från Business Bloggers som arrangera StartUp Bar i Jönköping. När jag och Joséphine åkte dit till premiären valde jag ett klistermärke: “Jag hatar bokföring”. Direkt hookade jag upp med en kvinna med: “Jag älskar bokföring”. Perfect match. Joséphine valde “Jag jobbar dygnet runt” och hittade en med samma budskap att diskutera med. Nu på premiären av StartUp Bar i Göteborg valde jag “min dröm är att bygga ett imperium”. Jag hittade en med samma budskap och det blev ett sjukt roligt samtal om ouppnåeliga drömmar. Jag såg flera andra som delade klistermärket “Jag söker samarbetspartners”, som pratade om vad de ville ha hjälp med och bytte kontaktuppgifter.
I början fattade jag inte heller riktigt grejen, men jag har märkt att samtalen under kvällen blir utefter det klistermärke man har valt. Skjut kul, men det gäller att välja med omsorg.
Vilket går då bäst? “Prata gärna med mig” Ett bra klistermärke om man vill prata om allt som hör entreprenörsskapet till.

Vad skulle det stå på ditt klistermärke?

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

Om författaren

Relaterat

KOMMENTERA MERA

DELAD GLÄDJE ÄR DUBBEL GLÄDJE!

X