I dagens kundtjänst förväntas handläggare utföra fler arbetsuppgifter och de har ett stort ansvar för att leverera en bättre kundservice till sina användare. För att uppnå detta och även bibehålla den önskade produktiviteten är det viktigt att det finns ett bra stöd för detta i ärendehanteringssystemet som används i organisationen. I vår nya release NSP 10.7.7 har vi lanserat ett stöd för detta i form av checklistor, en smart funktion som hjälper handläggare med att komma ihåg sina olika arbetsuppgifter som de har i ett inkommande ärende. För medarbetarna blir checklistorna ett stöd som enkelt och tydligt instruerar dem i vad de behöver göra och när det skall göras. Checklistor kan enkelt skapas för alla slags aktiviteter och det går att ställa in vilken medarbetare utifrån behörighet, som ansvarar för att fylla i checklistan, om checklistan skall vara återkommande, samt när och hur ofta listan skall dyka upp. Att arbeta med ett ärende kräver att många, ofta upprepade, uppgifter utförs. Det innebär att man har en lång lista med saker som måste göras. Det är lätt att glömma någonting, särskilt om man arbetar med flera ärenden samtidigt. Genom att ha checklistor för varje typ av ärende säkerställes att ingenting glöms.
Fördelar med checklistor:
1. De minskar stress eftersom handläggarna kan skapa en checklista över vad som behöver göras i ärendet.
2. Man kan skapa checklistor för olika ärendetyper.
3. Man kan anpassa checklistorna och spara dem som mall för framtiden.
Boosta er produktivitet med checklistor från NILEX!
Läs mer om Nilex ärendehanteringssystem