Thursday, April 25, 2024
spot_img

Utvalt:

Nyckeln till ett lyckat generationsskifte 

I samarbete med verksamt.se År 2010 står familjeföretaget Kvistberga inför...

Carolina Lahbo – grundaren av Women in Business

Carolina Lahbo, grundaren av WiB, Women in Business berättar...

Britt-Inger Jonsson driver BitWeb24

Britt-Inger Jonsson som driver BitWeb24 bygger hemsidor. Här berättar...
HemEntreprenörskapTipsSå skriver du ett...

Så skriver du ett pressmeddelande som får genomslag

Har företaget några nyheter, förändringar eller framsteg ni vill nå ut med? Hans UhrusUhrvis tipsar om hur du utformar ett pressmeddelande som når ut.

Rubrik – Ska väcka intresse och beskriva nyheten. Den får inte vara för lång.
Ingress – Ska vara lockande och sammanfatta innehållet för den som inte hinner läsa hela texten.
Bilder – På produkt eller person som uttalar sig, gärna i aktuell miljö. Bilder skapar intresse.
Nyhetsvärde – Vad visste läsaren inte innan? Vilken lösning på ett problem presenteras?
Adjetivinflation – Överdriv inte med förstärkande ord som fantastisk, revolutionerade eller unik. Det förstärker inte nyheten.
Håll dig kort – Lyft fram en specifik sak och vad den innebär. Pressmeddelandet bör vara max en A4-sida.
Citat – Ger personlig prägel.
Buzzwords – Undvik branschord eller förkortningar som  läsarna inte förstår.
Kontaktuppgifter – Viktigt om mottagaren vill göra en intervju. Se till att vara tillgänglig efter att pressmeddelandet gått ut.

- A word from our sponsors -

Most Popular

More from Author

Nyckeln till ett lyckat generationsskifte 

I samarbete med verksamt.se År 2010 står familjeföretaget Kvistberga inför ett vägskäl....

Carolina Lahbo – grundaren av Women in Business

Carolina Lahbo, grundaren av WiB, Women in Business berättar om varför...

Britt-Inger Jonsson driver BitWeb24

Britt-Inger Jonsson som driver BitWeb24 bygger hemsidor. Här berättar hon om...

Matilda Lorén – en av grundarna bakom Equine Academy

Tjugosjuåriga Matilda Lorén är en av grundarna bakom Equine Academy, en...
X
X