Snabbväxande nätverket LunchIn startar crowdfunding

För knappt ett år sedan startade grundarna av LunchIn, Kristian Andersson och Per Eklöf sina första nätverksträffar. Konceptet har sedan vuxit i rekordfart och nu är de cirka 11 500 medlemmar i världen varav över 10 000 i Sverige, där runt 1 000 människor träffas på lunch för att nätverka varje vecka. Nyligen lanserade de LunchIns gruppintranät och nu startar en crowdfundingkampanj hos Funded By Me, där pengarna kommer att användas för att anlita resurser som i sin tur innebär att de kan tillmötesgå ett ökande intresse.

Av: Nina Jansdotter

LunchIn har vid dags datum över 200 grupper i 33 länder. Det har helt enkelt varit en nödvändighet att skapa en helt egen plattform för att kunna administrera det stora intresset och för att kunna utveckla idéen ytterligare.
– Vårt gruppintranät ger människor möjlighet att internätverka och utvecklas. Tillsammans. Lokalt såväl som globalt. Offline såväl som online. Med crowdfundingen får vi ombord både kapital och besättning för att ro våra högt ställda mål i hamn. Crowdfundarna är en viktig del av teamet. Tillsammans är vi starka, säger Kristian entusiastiskt.

Genom LunchIns gruppintranät vill de skapa möten där individers behov möter nätverkets totala utbud av kontakter, forum, kompetens, andra nätverk med mera. Fysiska möten såväl som digitala. I linje med de drivkrafter som skapat globala trender som delningsekonomi och ”open source” ger deras nya gruppintranät en möjlighet att leverera mervärden till alla medlemmar på en och samma virtuella plats.
– Gruppintranätet innebär full transparens mellan medlemmar och grupper och erbjuder därmed en möjlighet att aktivt nätverka globalt. Både före, under och efter lunchträffarna.”, säger Per.

Med ett växande intresse finns behov att tillmötesgå en förbättrad användarupplevelse och en enkel administration. Crowdfunding innebär en möjlighet att anlita resurser och kompetens som säkerställer en utökad funktionalitet, en bredare service och ett utökat tjänsteutbud för alla medlemmar.

Nätverkstips  från Kristian och Per

Var dig själv
Du är bäst i världen på att vara du och ingen annan. Autenticitet är äkta och trovärdigt och hänger även ihop med ditt personliga varumärke. Ett tydligt personligt varumärke visar vem du är och vad du står för. Det är starkt och går inte ifrågasättas.

Var generös och bidra
Det finns alltid ett behov att tillgodose. Du har sannolikt också ett behov som någon annan har en lösning på. Med attityden att ge snarare än få kommer omtanke och ödmjukhet att ge återbäring på sikt. Nätverkande bygger relationer. Relationer skapar tillit vilket också ger en bra grund för till exempel nya jobbchanser.

Lyssna
Var intresserad av andra och vad de har att säga. Nätverkande är kommunikation. Kommunikation är en flervägsdialog där ge är lika stor delmängd som ta del av.  Sug åt som en svamp och passa på och lär dig så mycket som möjligt om olika branscher och så vidare. Det finns alltid lärdomar i olika möten men människor.

Var långsiktig
Många ger upp direkt när de nätverkar. Du kan inte förvänta dig att ett jobb eller en affär ska serveras dig direkt, bara för att du går på en nätverksträff. Genom att istället nätverka långsiktigt, skapa och underhålla relationer, kommer du efterhand att skapa dig nya kontakter och få chans att sälja in dig samt att andra i nätverket rekommenderar dig till deras kontakter. Detta kräver att de känner dig för att de ska vilja göra det. Tänk relationer, det går inte att ha för många.

Läs mer om vad LunchIn gör här!

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1

Om författaren

Relaterat

KOMMENTERA MERA

DELAD GLÄDJE ÄR DUBBEL GLÄDJE!

Håll dig uppdaterad!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och försäkra dig om att inte missa något!
PRENUMERERA