Thursday, April 25, 2024
spot_img

Utvalt:

Nyckeln till ett lyckat generationsskifte 

I samarbete med verksamt.se År 2010 står familjeföretaget Kvistberga inför...

Carolina Lahbo – grundaren av Women in Business

Carolina Lahbo, grundaren av WiB, Women in Business berättar...

Britt-Inger Jonsson driver BitWeb24

Britt-Inger Jonsson som driver BitWeb24 bygger hemsidor. Här berättar...
HemNyheterDigital B2B-handel tar fart

Digital B2B-handel tar fart

E-handel har främst handlat om att sälja till konsumenter medan digital B2B-handel har utvecklats långsammare. Men de svenska företagen är på god väg. Enligt en den årliga undersökningen Svensk B2B-handel genomförd av Hägvall & Sjöman, säljer 57 procent redan digitalt till andra företag och hela 93 procent tror att denna typen av försäljning kommer att öka under de tre kommande åren. Undersökningen visar även att det finns en stor insikt om betydelsen av digital försäljning, 52 procent av de företag som ännu inte säljer digitalt planerar att göra det inom kort.

Internationella analytikerfirmor som Gartner, Forrester och Accenture spår att den globala digitala B2B-handeln kommer att öka med 15 procent årligen, för att om fem år omsätta svindlande 10,8 biljoner kronor, dubbelt så mycket som B2C-marknaden.

- A word from our sponsors -

Most Popular

More from Author

Nyckeln till ett lyckat generationsskifte 

I samarbete med verksamt.se År 2010 står familjeföretaget Kvistberga inför ett vägskäl....

Carolina Lahbo – grundaren av Women in Business

Carolina Lahbo, grundaren av WiB, Women in Business berättar om varför...

Britt-Inger Jonsson driver BitWeb24

Britt-Inger Jonsson som driver BitWeb24 bygger hemsidor. Här berättar hon om...

Matilda Lorén – en av grundarna bakom Equine Academy

Tjugosjuåriga Matilda Lorén är en av grundarna bakom Equine Academy, en...
X
X