Så marknadsför du din pod

Har du kommit igång med din podcast, men har svårt att få upp lyssnarantalet? Greger Hillman, expert på digital marknadsföring, tipsar om hur man når ut i bruset.

  • Gör ett utskick till din epostlista varje gång det finns ett nytt avsnitt. De som skrivit upp sig för ditt nyhetsbrev har ju redan räckt upp handen och sagt att de är intresserade av det du gör.
  • Dela i sociala medier: Facebook, LinkedIn, Twitter och Instagram om du har visuellt material. På Facebook, Twitter och Instagram bör du ha koll på relevanta hashtags och på LinkedIn ska man dela i relevanta grupper.
  • Vill du ha en extra skjuts kan du lägga en liten budget till marknadsföring för att nå personer som inte känner till ditt varumärke. Facebook är bra för riktad annonsering.
  • Oavsett vad du gör, se till att styra alla till din hemsida. Då kan de se vad du har att erbjuda utöver poden och du kan få statistik via Google Analytics för att se vad som fungerar. Du kan även tagga besökare om du vill använda retargeting ads.
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2

Om författaren

Relaterat

KOMMENTERA MERA

DELAD GLÄDJE ÄR DUBBEL GLÄDJE!

Håll dig uppdaterad!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och försäkra dig om att inte missa något!
PRENUMERERA