Så syns du på mässan

Mässor är en bra plats att möta befintliga och blivande kunder på, men utställarna är dock många. För att sticka ut ur mängden är det viktigt med bra exponering och en inbjudande monter. Ett bra tips är att satsa på proffsiga, genomtänkta skyltar.

När man planerar sitt deltagande på en mässa finns det en viktig parameter man inte får undervärdera vikten av. En genomarbetad monter som drar blickarna till sig. Även om mässor inte nödvändigtvis är en bra affär här och nu, bör du inte underskatta vad det kan ge på längre sikt. Du får troligtvis inte till alltför många avslut på plats, men jobbar du smart med uppföljningar efteråt kan deltagandet leda till säkrad inkomst för 2017. Och om du tänker långsiktigt och satsar på välarbetade skyltar och ställ i hög kvalitet från exempelvis Skyltx har du dessutom har ditt montermaterial kvar till kommande år.

Knyt nya kontakter
Många stora kontrakt har tagit sina första stapplande steg på mässor, och det är en självklar plats för att möta nya potentiella kunder och partners. Därför bör du inte bara se till att dela ut dina egna visitkort, utan också att ta emot så många som möjligt. Det kan vara värdefulla leads för ditt företag. Tänk på att besökarna blir överösta av information på mässan, att lägga energi på att förklara hela din företagsstruktur är därför meningslöst. Avsätt istället tid efter mässan för att granska och kontakta de personer du har pratat med och besökt. När stormen har lagt sig och de har haft möjlighet att bearbeta alla intryck och all information, är det lättare att ta till sig varför de ska jobba med dig och ditt företag. Förhoppningsvis kan du då få till några avslut och stänga några försäljningar.

Se till att sticka ut
För att potentiella kunder och samarbetspartners lättare ska komma ihåg dig och ditt företag, gäller det att sticka ut från mängden. Det är också viktigt att ha en inbjudande monter och få folk att stanna till. Något som alltid fungerar bra är att satsa skyltar. Proffsiga, genomtänkta skyltar är utan tvekan den mest använda formen av varumärkesbyggande marknadsföring i utställningssammanhang. Enligt Skyltx finns det lika många olika önskemål om utförande som det finns kunder, önskemål som går att uppfylla så att varje utställare får exakt de förutsättningar de drömmer om.

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
61

Om författaren

Relaterat

KOMMENTERA MERA

DELAD GLÄDJE ÄR DUBBEL GLÄDJE!

X