Friday, March 29, 2024
spot_img

Utvalt:

Nyckeln till ett lyckat generationsskifte 

I samarbete med verksamt.se År 2010 står familjeföretaget Kvistberga inför...

Carolina Lahbo – grundaren av Women in Business

Carolina Lahbo, grundaren av WiB, Women in Business berättar...

Britt-Inger Jonsson driver BitWeb24

Britt-Inger Jonsson som driver BitWeb24 bygger hemsidor. Här berättar...
HemAmbassadörChips, Thunderclap & schysta...

Chips, Thunderclap & schysta villkor

Almedalen står på agendan nästa vecka. För mig handlar det om nätverk, Kompetensutveckling, lobbingarbete och passion för frågor i samhället. Politik. Men en mer lättsam känsla kring politiken.Jag är företagare och entreprenör som Träffar många andra företagare och diskuterar företagande, tillväxt, entreprenörskap och självklart vilken chips sort som är bäst 🙂

1 av 15 

Jag är en av 15 unga entreprenörer som blivit utvald att följa med organisationen Företagarna nationellt till Almedalen i sommar för att lyfta olika frågor och självklart dela med mig av mina tankar och erfarenheter sol företagare. Vi jobbar just nu mycket med en kampanj som du gärna får delta i och sprida om du gillar den såklart. Stöd kampanjen för ansvarskoden och för schysta villkor på hela arbetsmarknaden. Signa upp och var med i vår #Thunderclap under Almedalsveckan! #almedalen #4av5jobb

Så vad det handlar om:
En majoritet av Sveriges företag har inte kollektivavtal. Till stor del beror det på att avtalen är dåligt anpassade till en modern arbetsmarknad och till småföretagens villkor. För att även företag utan kollektivavtal ska kunna visa att de har schysta villkor för sina anställda, tar Företagarna fram en ansvarskod. Som du kan läsa mer om på länken; #schystavillkor

Hoppas du läser mer och går med och står upp för #schystavillkor!

Vad är Thunderclap och hur funkar det?
Thunderclap är ett verktyg för att samla in krafter bakom ett budskap i sociala medier. Under en period gäller det att få så många som möjligt att gå med i “thunderclapen”, minst det antal som man valt som mål (250 personer). På valt datum (5 juli) skickas sedan budskapet ut på alla dessa personers sociala medier-sidor samtidigt. Att det sker samtidigt, som en explosion, gör att det får väldigt mycket synlighet!

Så tycker du som jag? In och läs och hoppa på nästa våg? hoppas du är med!

Dagens kram
*Fluffy out*

- A word from our sponsors -

Most Popular

More from Author

Nyckeln till ett lyckat generationsskifte 

I samarbete med verksamt.se År 2010 står familjeföretaget Kvistberga inför ett vägskäl....

Carolina Lahbo – grundaren av Women in Business

Carolina Lahbo, grundaren av WiB, Women in Business berättar om varför...

Britt-Inger Jonsson driver BitWeb24

Britt-Inger Jonsson som driver BitWeb24 bygger hemsidor. Här berättar hon om...

Matilda Lorén – en av grundarna bakom Equine Academy

Tjugosjuåriga Matilda Lorén är en av grundarna bakom Equine Academy, en...
X
X